Translate

diumenge, 10 d’agost del 2014

SANTORINI, MÉS QUE UNA FOTOGRAFIA

1r dia
Arribada a Santorini a les 4 de la matinada en vol directe des de Barcelona. El preu el mes de juliol era d'uns 150e amb maleta inclosa. Vam ser agosarats i no vam agafar hotel aquella nit. Tot i així, vam demanar a l'hotel que havíem contractat per dues nits si ens vindrien a buscar a l'aeroport. Ho van fer. Després de molt pensar, vam triar un hotel a Thira mateix, però a la zona més allunyada de la caldera, no resultava excessivament car, però cal reservar-ho amb temps per poder triar el millor dintre de la categoria. A part, no ho vam comprovar però crec que haguéssim trobat allotjament in situ. Vam poder descansar una mica al vestíbul i després vam tenir el primer flash del viatge, allò que un sap que és un dels moments que valen per tot el que pugui venir.
Santorini, Thira
L'alba a Thira
A les sis del matí, amb els primers ratjos de sol, vam descobrir la ciutat deserta de Thira, normalment tan atapeïda de gent i la caldera que inspira tantes pàgines de guies turístiques. Fantàstic, increïble. El primer moment i ja ens havíem trobat de cara a cara amb la Grècia amable i estètica que buscàvem. Vam fer mil fotos, és clar.
Quan els negocis començaven a funcionar vam poder esmorzar, mentre contemplàvem com grups d'ases comandats per un home baixaven les escales que porten al port vell de l'illa, al qual es pot accedir a peu, en ase o en telefèric.
Seguidament, ja motoritzats i una mica adormits, vam començar la visita a l'illa: vam dirigir-nos cap a Akrotini. Després de diverses parades per la carretera vam visitar l'església d'aquest poble i el far que hi ha a prop. També diverses platges com la Platja Roja.
Santorini, Perissa
Platja de Perissa
A la tarda vam dirigir-nos a les platges més populars de Perissa, Perivolos i S. Giorgio. No són platges excel·lents des del nostre punt de vista, però són de les millors de l'illa, amb tota la infraestructura turística i bons preus. Els apartaments estan a meitat de preu que a Thira i tota la banda de la caldera, per tant també és una bona opció per estar-se. S'hi arriba en 10 minuts en cotxe o moto. No li vam fer cap lleig a l'aigua i ens hi vam banyar ben a gust.
Finalment, per acabar el dia, l'imprescindible de Santorini: la posta de sol a la caldera. Aquesta vegada des de Thira. Quina bellesa! I quina pau malgrat estar envoltats de gent!

2n dia
El dia abans havíem contractat una excursió al cràter del volcà i a Thirassia. Un dia de relax mental, “que ens hi portin!”. Va ser una excursió totalment recomanable: visita i pujada al volcà, una banyada en aigües sulfuroses i dues hores a Thirassia. No vam pujar al poble, però el port ens va encantar, ens vam poder banyar, fer un reportatge ampli de fotos, dinar...

Santorini
El cràter davant l'illa de Santorini

Aquest dia vam anar a veure la posta de sol seguint Thira cap al nord. Vam descobrir uns apartaments de luxe, poquíssima gent passejant i una posta de sol impressionant com la del dia anterior. Un altre flash: amb la llum de la posta el so d'una arpa que s'expandia per l'aire, la feia sonar una noia des d'una terrassa d'apartaments.
SantoriniAquestes són les nostres dues postes de sol a l'illa. Vam comprovar que la caldera és hipnòtica i ja sentíem enyorança perquè l'endemà ja no seríem davant d'aquell espectacle.

A qualsevol hora la caldera era captivadora.

3r dia
Al matí visita a Oia. És visita obligatòria. Allà es troba la típica imatge de totes les fotos hagudes i per haver. I és una imatge que s'ha d'aconseguir. Nosaltres hi vam arribar a l'hora dels creuers i la gentada, així que va ser una missió dificil, però no impossible. Tota la calor i el contacte humà valen la fotografia final. Oia ens va semblar un lloc reconstruït després del terratrèmol del amb la intenció d'acollir un turisme selecte. Diuen que aquí hi ha la millor posta de sol, nosaltres no ho vam comprovar, però crec del cert que qualsevol lloc és bo per veure-la i no cal contemplar-la enmig d'una munió de gent.

Oia, la imatge de Santorini
A la tarda vam agafar el vaixell cap a Milos.

Enllaços relacionats: Milos, Naxos, Santorini, Mikonos.